Na jednej z grup na Facebooku przeczytałem ciekawą dyskusję na temat zadań Straży Gminnej. Publikujemy więc zadania Straży Gminnej W gminie Dobra

1) Ochrona spokoju i porządku w miejscach publicznych.
2) Kontrola wywiązywania się właścicieli i zarządców nieruchomości z obowiązków wynikających z regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dobra, określonego odrębną uchwałą Rady Gminy Dobra, a w szczególności:
a) wyposażenia nieruchomości w dostateczną ilość urządzeń służących zbierania odpadów,
b) uprzątania błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z części nieruchomości udostępnianej do użytku publicznego oraz z chodników przylegających bezpośrednio do nieruchomości,
c) oznaczenia budynków, lokali i pomieszczeń znajdujących się na terenie nieruchomości przez umieszczenie przy wejściu odpowiednich tabliczek informacyjnych z numerem porządkowym nieruchomości i nazwą ulicy.
3) Kontrola stanu czystości i estetyki miejsc publicznych.
4) Kontrola stanu bezpieczeństwa przeciwpożarowego na posesjach (zabezpieczenie instalacji elektrycznej, sprawność hydrantów – dostęp do nich).
5) Kontrola oczyszczania przystanków komunikacyjnych ze śniegu i lodu oraz usuwania odpadów komunalnych i innych zanieczyszczeń na tych terenach.
6) Kontrola utrzymywania czystości i porządku na drogach publicznych i wewnętrznych.
7) Kontrola wywiązywania się z obowiązków osób utrzymujących zwierzęta domowe.
8) Kontrola przestrzegania ładu i porządku w punktach sprzedaży napojów alkoholowych oraz w ich najbliższym otoczeniu.
9) Ujawnianie wykroczeń i ściganie ich sprawców.
10) Zabezpieczanie miejsca przestępstwa, katastrofy lub innego podobnego zdarzenia albo miejsc zagrożonych takim zdarzeniem przed dostępem osób postronnych lub zniszczeniem śladów
i dowodów, do momentu przybycia właściwych służb, a także ustalenie, w miarę możliwości świadków zdarzenia.
11) Konwojowanie dokumentów, przedmiotów wartościowych lub wartości pieniężnych dla potrzeb gminy.
12) Współdziałanie z innymi organami kontroli, takimi jak: Policja, Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna, Straż Pożarna, Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego, Straż Leśna, w szczególności w zakresie informowania o zauważonych przypadkach nie zabezpieczenia placów budowy, zauważonych przypadkach kradzieży drewna, itp.
13) Współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu Gminy.
14) Ochrona szkół i przedszkoli:
a) ochrona spokoju i porządku w bezpośrednim sąsiedztwie szkoły, a w szczególności:
– penetracje i kontrole terenów w celu wyeliminowania osób z zagrażających bezpieczeństwu i zdrowiu dzieci,
– zwrócenie uwagi na kulturalne zachowanie się ( wulgarne słownictwo, palenie papierosów),
– czuwanie nad porządkiem i kontrola ruchu drogowego w obrębie szkół ( prawidłowe parkowanie, właściwe oznakowanie dróg),
– ścisła współpraca z dyrektorem szkoły, pedagogiem szkolnym i nauczycielami
w zakresie sprawowania nadzoru nad dziećmi w czasie przerw międzylekcyjnych,
– prelekcje, pogadanki na tematy związane z bezpieczeństwem i zagrożeniami.
15) Ścisła współpraca z Policją wg właściwości dla terenu Gminy.
16) Ochrona urzędu i podległych gminnych jednostek organizacyjnych.
17) Patrolowanie terenów zielonych.
18) Wykrywaniu i ustaleniu sprawców „dzikich” wysypisk śmieci.
19) Inne zadania na podstawie przepisów powszechnie obowiązujących, w tym przepisów prawa miejscowego.

Regulamin Straży Gminne [kliknij tutaj]

Dawid Klich | 15.12.2018, 10:52 | Wiadomości