W poniedziałek, 13 marca o godz. 14:00 w sali gimnastycznej Publicznej Szkoły Podstawowej im. K.I. Gałczyńskiego w Dobrej odbyło się uroczyste przekazanie sprzętu komputerowego dla dzieci i młodzieży z gminy Dobra. Laptopy, komputery stacjonarne, tablety i routery pochodzą z projektu “Granty PPGR – Wsparcie dzieci i wnuków byłych pracowników PGR w rozwoju cyfrowym”.

W uroczystości wzięli udział m.in. Wójt Gminy Dobra Teresa Dera, Wojewoda Zachodniopomorski Zbigniew Bogucki, Zachodniopomorski Wicekurator Oświaty Jerzy Sołtysiak, przedstawiciele Zespołu Ekonomiczno-Administracyjnego Szkół w Dobrej oraz Publicznej Szkoły Podstawowej w Dobrej, a także rodzice i dzieci.

W pierwszej kolejności sprzęt komputerowy trafił do dzieci i młodzieży mieszkającej w Dobrej i Grzepnicy. Dzieci z pozostałych miejscowości otrzymają sprzęt komputerowy w następujących terminach:

Wtorek, 14 marca w godz. 13-15 w bibliotece Publicznej Szkoły Podstawowej w Dołujach przy ul. Daniela 18 – uczniowie mieszkający w Dołujach, Skarbimierzycach, Kościnie, Wąwelnicy i Redlicy.

Środa, 15 marca w godz. 12-15 w sekretariacie Publicznej Szkoły Podstawowej im. Przyjaciół Dzieci w Mierzynie przy ul. Kolorowej 27 – uczniowie mieszkający w Mierzynie.

Czwartek, 16 marca w godz. 12-15 w sekretariacie Publicznej Szkoły Podstawowej w Bezrzeczu przy ul. Górnej 3 – uczniowie mieszkający w Bezrzeczu i Wołczkowie.

Piątek, 17 marca w godz. 12-14:30 w sekretariacie Publicznej Szkoły Podstawowej w Rzędzinach, Rzędziny 6 – uczniowie mieszkający w Rzędzinach, Buku, Łęgach i Stolcu.

Łącznie do dzieci i młodzieży z gminy Dobra trafi 119 laptopów, 21 komputerów stacjonarnych wraz z monitorami i kamerami internetowymi, 7 tabletów i 8 routerów z możliwością połączenia z Internetem za pośrednictwem kart SIM.

Podczas odbioru rodzice, opiekunowie prawni i pełnoletni uczniowie będą zobowiązani okazać ważny dowód osobisty. Każda z osób, która będzie odbierała sprzęt komputerowy, zobowiązana będzie do podpisania umowy nieodpłatnego przekazania sprzętu komputerowego oraz protokołu odbioru sprzętu. Umowy podpisują, w przypadku ucznia, który ukończył 18 lat – uczeń osobiście, a w przypadku niepełnoletniego ucznia – osoba (rodzic lub opiekun prawny), która składała oświadczenie będące podstawą ubiegania się o sprzęt.

Osobą wskazaną do kontaktu w sprawie odbioru sprzętu jest p. Helena Tomaszewska tel. 91 311 37 38 wew. 203.

Celem programu “Granty PPGR – Wsparcie dzieci i wnuków byłych pracowników PGR w rozwoju cyfrowym” było wsparcie rodzin popegeerowskich z dziećmi w zakresie dostępu do sprzętu komputerowego oraz do Internetu. W ramach projektu popegeerowskie gminy mogły zdobyć dofinansowanie na zakup sprzętu komputerowego z niezbędnymi akcesoriami i oprogramowaniem. Projekt realizowany był w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020.

Źródło: Urząd Gminy Dobra

Dawid Klich | 15.03.2023, 10:22 | Wiadomości