Na terenie Gminy Dobra prowadzone są kontrole pod kątem prawidłowej segregacji odpadów komunalnych. Prowadzi je zarówno firma zajmująca się odbiorem odpadów od właścicieli nieruchomości jak i Straż Gminna.

Dopatrzono się licznych nieprawidłowości, co skutkowało wszczęciem postępowań wobec właścicieli nieruchomości i wydawaniem decyzji o podwyższonej opłacie za niedopełnienie obowiązku segregacji. Na dzień dzisiejszy wydano 13 takich decyzji i niestety w związku z kolejnymi ujawnionymi przypadkami już należy stwierdzić, że będę kolejne. Dlatego też, bardzo proszę mieszkańców aby segregacja odbywała się w sposób prawidłowy.

W przypadku wątpliwości odnośnie tego jak należy segregować odpady przypominam, iż jest wiele możliwości edukacji w powyższym temacie. Na stronie Urzędu Gminy Dobra w zakładce „GOSPODARKA ODPADAMI/Edukacja ekologiczna, częstotliwość odbioru i prawidłowa segregacja odpadów” znajdują się wszystkie niezbędne informacje związane z zasadami prawidłowej segregacji poszczególnych frakcji, częstotliwością odbioru oraz edukacją ekologiczną. Dodatkowo zachęcam wszystkich mieszkańców do zainstalowania aplikacji „BLISKO”. Aplikacja nie tylko w przyjazny sposób zobrazuje zasady prawidłowej segregacji, ale również przypomni dzień przed o planowanym odbiorze odpadów sprzed posesji. Jest to wygodny sposób, aby zawsze pamiętać o wystawieniu odpowiednich odpadów, jak również to idealne wsparcie w przypadku wątpliwości związanych z segregacją. Ponadto, wszystkie worki, które mieszkańcy otrzymują od firmy odbierającej odpady są w sposób czytelny opisane. Oznacza to, że każdy worek posiada informację dotyczącą tego, co może się w nim znaleźć, jak również to co pod żadnym pozorem nie powinno być tam umieszczane. Należy pamiętać również o ulotkach o tematyce edukacyjnej „Segregujesz, nie marnujesz!” oraz harmonogramach w formie papierowej, które mieszkańcy otrzymują od Urzędu Gminy Dobra. Zarówno w dostarczanym harmonogramie jak i ulotkach można odnaleźć wszystkie niezbędne informacje dotyczące prawidłowej segregacji odpadów.

W przypadku wątpliwości, pracownicy Wydziału ds. Gospodarki Odpadami Komunalnymi i Egzekucji służą pomocą zarówno osobiście w siedzibie Gminy jak również pod numerem telefonu: 91 421 44 43.

Należy pamiętać, że nieprawidłowa segregacja lub jej brak generuje olbrzymie koszty całego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi w naszej gminie. Urząd Gminy dokłada wszelkich starań, aby każdy z mieszkańców miał dostęp do edukacji w temacie prawidłowej segregacji odpadów. W związku z tym, będą kontynuowane kontrole nieruchomości zarówno przez firmę JUMAR jak i Straż Gminną.

Źródło: Urząd Gminy Dobra, Anna Budzyńska – Kierownik WGOKiE

Dawid Klich | 09.07.2021, 08:34 | Wiadomości