Przewozy Regionalne „Pomysł się sprawdził”. Takimi słowa wypowiadał się dziś w Radiu Szczecin Jacek Chańko ze spółki Przewozy Regionalne o współpracy PR a UM Szczecin. Jacek Chańko dodał, że w pociągach zauważono większą liczbę pasażerów, stąd rozważania na temat rozszerzenia oferty o bilety tu cytat „adekwatnych do cennika ZDiTM biletów jednorazowych i miesięcznych” dodał jednocześnie, że oferta skierowana jest do mieszkańców Szczecina Przewozy Regionalne chcą wprowadzić ofertę jeszcze wiosną tego roku.

Jeśli uda się Przewozom Regionalnym wprowadzić „kolejowy bilet miejski” w dodatku o podobnej wartości co bilety komunikacji miejskiej to może okazać się strzałem w dziesiątkę. Szczecinianie odkryli zalety poruszania się koleją między oboma brzegami miasta
Alternatywę jaką proponuje spółka Przewozy Regionalne może stanowić konkurencję dla komunikacji miejskiej. Gdyż będzie to najszybszy i najtańszy sposób dotarcia z centrum Szczecina do oddalonych osiedli Szczecina takich jak Podjuchy czy Zdunowo. Mieszkańcy zyskają bezpośrednie połączenie z centrum miasta praktycznie wolne od korków miejskich a tych w Szczecinie ostatnio nie brakuje. Wg. internetowego portalu onet.pl Szczecin obecnie jest najbardziej zakorkowanym polskim miastem wyprzedamy nawet Warszawę.

Po wprowadzeniu cen konkurencyjnych na kolei może spowodować odpływ klientów komunikacji miejskiej. Będzie to również mała namiastka Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej, o której w Szczecinie mówi się od lat. Snuje się plany, które mają kosztować 800 milionów złotych i pierwsze pociągi miałyby wyruszyć 2020-2022 roku. Okres dość odległy kwota zawrotna co budzi obawy, że inwestycja podzieli los np. stadionu piłkarskiego. Jedna decyzja spółki Przewozy Regionalne może być tym impulsem, który spowoduje szybsze i poważniejsze podejście do Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.

Źródło fotografii: Przewozy Regionalne

Dawid Klich | 12.03.2015, 17:49 | Wiadomości